Google Pay | ČSOB
Je čas na rýchle a bezpečné platby s Google Pay
Bezpečnosť s Google Pay
Platba cez Google Pay je bezpečná, keďže Google Pay využíva zašifrované číslo karty, ktoré nie je uložené vo vašom mobilnom zariadení.
Postup digitalizácie karty v Google Pay
Google Pay je už nainštalovaná v nových telefónoch. Ak sa však v telefóne nenachádza, viete si ju stiahnuť v Google Play.
- V Google Play nájdite aplikáciu Google Pay, ktorú si nainštalujete tlačidlom „Inštalovať “
- Pridajte kartu do aplikácie vyplnením údajov.
- Následne vám pošleme jednorázový SMS kód, ktorým sa dokončí digitalizácia.
- Potvrdenie o aktivácii príde SMS správou alebo emailom.
Platenie s Google Pay v obchodoch
Odomknite (pri vyšších platbách) alebo len aktivujte svoj mobil.
Zaplatíte priložením mobilu k bezkontaktnému platobnému terminálu.
Platenie s Google Pay v aplikáciách
Ak tovar máte uložený v košíku a želáte si zaplatiť, vyberte si spôsob platby Google pay, zvoľte Buy with Gpay, prihláste sa do svojho Google účtu, vyberte platobnú kartu, s ktorou má prebehnúť úhrada a po potvrdení platba prebehne.
Výber hotovosti cez Google Pay
- Nájdite najbližší bankomat, ktorý podporuje vyberanie hotovosti bezkontaktne. Je označený takouto nálepkou :
- Odomknite svoj mobil a priblížte k bezkontaktnému snímaču.
- Zadajte PIN svojej plastovej karty na klávesnici bankomatu.
- Pokračujte ďalej ako ste zvyknutí pri bežnom výbere z bankomatu.
Poznámka: Niektoré ČSOB bankomaty disponujú funkciou bezkontaktného výberu hotovosti. Ich zoznam nájdete v sekcii Pobočky a bankomaty.
Google Pay je obchodnou značkou Google LLC. Na tomto odkaze Obchodné podmienky pre aplikácie mobilných peňaženiek nájdete obchodné podmienky pre používanie aplikácie.
Často kladené otázky
Aké zariadenie podporuje platenie cez Google Pay?
Sú to všetky zariadenia s operačným systémom Android (Android 5.0 a novšie) s technológiou NFC.
Je táto služba bezpečná?
Pri platbách v obchodoch je vaša platobná karta zašifrovaná špeciálnym kódom, takže vaše osobné údaje sú pre obchodníka nerozpoznateľné. Na rozdiel od platobnej karty je mobil chránený zámkom obrazovky, takže s ním zaplatíte iba vy.
Kde uvidím transakcie platieb, ktoré som urobil cez Google Pay?
Všetky transakcie nájdete v elektronických kanáloch ČSOB; ČSOB Smartbankingu/ Moja ČSOB alebo vo výpisoch účtu. A posledných 10 platieb vám eviduje aj priamo v platobnej aplikácii Google Pay.
Je nutné byť pripojený k telefónu pri platbe?
Nie. Pripojení na internet musíte byť iba v čase pri registrácií. Doporučujeme si však priebežne aktualizovať dáta, čo je možné iba ak ste online.
Čo v prípade straty telefónu?
Zariadenie s operačným systémom Android môžete na diaľku uzamknúť aj prihlásením sa vo vašom konte Google účtu po kliknutí na odkaz.
Bezpečnosť na prvom mieste.
Žijeme v digitálnej dobe, ktorá sa stále vyvíja a napreduje a aj preto by sme mali byť viac obozretnejší a opatrní. Toto pravidlo platí aj pre aplikácie tretích strán, kde si fyzickú platobnú kartu pridáte do zariadenia (mobil, hodinky, tablet) a zmení sa do virtuálnej podoby.
Platiť môžete bezkontaktne na POS termináloch, na internete alebo môžete vyberať hotovosť cez bezkontaktný bankomat.
Na čo si dať pozor?
- Správajte sa k svojmu zariadeniu, v ktorom máte aplikáciu tretích strán a virtuálnu kartu, ako k fyzickej platobnej karte. Nikomu neposkytujte celé číslo karty, exspiráciu a ani CVV kód, tieto údaje slúžia len pre vás ako držiteľa platobnej karty.
- Zabezpečte si svoje zariadenie biometriou (FaceID, TouchID), heslom alebo vzorom. Tento údaj je ako PIN k platobnej karte a máte ho vedieť len vy, nikomu ho neposkytujte.
Smishing – čo to je?
Ide o formu kybernetického útoku formou podvodnej SMS správy, odkazujúcu na falošnú webovú stránku, kde môže byť požadovaný doplatok za určitú službu. Po zadaní údajov o karte si stránka vyžiada potvrdzujúci kód. Po zadaní kódu dochádzka k tokenizovaniu platobnej karty v aplikácii tretej strany a vykonanie transakcie.
Pokiaľ ste dostali podobnú SMS a nie ste si vedomí, že by ste vykonávali pridávanie fyzickej platobnej karty do aplikácie tretích strán, kontaktujte naše Kontakné centrum na telefónnom čísle +421 2 5966 8230, ktoré je vám k dispozícii nonstop 24 hodín denne.
Ako sa brániť?
- inštalujte do zariadenia aplikácie len z dôveryhodných alebo odporúčaných zdrojov, ako sú Google Play a App Store,
- využívajte len bezpečnú Wi-Fi sieť alebo dátové pripojenie od svojho operátora,
- inštalujte aktualizácie systému zariadenia len od výrobcu zariadenia,
- verifikačný kód na pridanie platobnej karty do aplikácie nikam neposielajte a nezdieľajte, to isté platí aj pre údaje o platobnej karte, exspiráciu a CVV kód.