Payment services directive 2 - ČSOB
ČSOB API
ČSOB API
Základné informácie
ČSOB v súlade so Smernicou Európskeho parlamentu a Rady EU 2015/2366 o platobných službách na vnútornom trhu sprístupnila aplikačné rozhrania pre prístup k platobným dátam klienta a k zadaniu platby.
V praxi to znamená, že do dvojstranného vzťahu medzi bankou a klientom môže vstúpiť tzv. tretia strana alebo Third Party Providers (TPP) v úlohe sprostredkovateľa platobných služieb.
Prístup k účtu klienta však získa iba licencovaný sprostredkovateľ platobných služieb až po udelení súhlasu klientom.
Ak teda klienti povolia tretej strane prístup k ich bankovým informáciám, budú môcť realizovať základné bankové operácie vo svojich bankách či získavať informácie o stave a pohyboch na účtoch prostredníctvom aplikácií a služieb tretej strany.
Príklad: Ak máte ako klient bežné účty vo viacerých bankách, môžete vidieť zostatky na všetkých účtoch v aplikácií „tretej strany“ alebo pri nákupoch si môžete zvoliť platbu zo svojho účtu v banke v aplikácii tretej strany.
Služby, ktoré ČSOB API poskytuje:
Platobné iniciačné služby - (PIS) - Payment Initiation Service
Tretia strana so súhlasom klienta realizuje platbu (internetová alebo z vášho elektronického bankovníctva). Pokiaľ si zvolíte takúto formu platby umožní Vám cez svoju službu vyvolať online platbu z vášho účtu.
Služba informovania o platobnom účte - (AIS) - Account Information Service
Tretia strana umožní cez svoju aplikáciu spracovanie základných informácii o účte a transakciách zákazníka na účte v banke napr. v prehľadnej forme zobrazí zostatky/prehľady o jednotlivých účtoch, ktoré má klient v rôznych bankách.
Služba potvrdenia disponibilného zostatku - (CPIIS) - Card-based Payment Instrument Issuer Service
Tretia strana získa iba informáciu o dostatočnom zostatku na účte klienta, bez rezervácie finančných prostriedkov.
Na to, aby tretie strany (TPP) mohli vykonávať takéto služby, musia:
- mať oprávnenie od regulátora - NBS na poskytovanie vybranej platobnej služby;
- splniť podmienky na poskytovanie služieb podľa regulácie o platobných službách (PSD2);
- spĺňať podmienky týkajúce sa ochrany a použitia dát klienta a klienta informovať o tom, ako tieto dáta použije;
- pristupovať na účet klienta v banke až na základe súhlasu klienta.
V prípade záujmu stať sa treťou stranou je preto nevyhnutné získať najskôr licenciu od Národnej banky Slovenska (NBS) a tiež kvalifikovaný elektronický podpis, ktorý preukáže identitu TPP voči registru NBS.
Pre ďalšie informácie nás môžete kontaktovať na api@csob.sk.
Pre vývojárov
Pre vývojárov tretích strán sme pripravili Developer portal, kde nájdete všetko potrebné pre prácu s ČSOB API.
Vašu spoločnosť tiež môžete registrovať pre vývoj a následné spustenie aplikácie do produkcie.
V portáli nájdete technickú dokumentáciu, dokumentáciu k autorizácii API volaní a možnosť vyskúšať si API s testovacími dátami.
Vstup do zóny je možný pre autorizované tretie strany, ktoré prešli automatickým registračným procesom v banke.
DEVELOPER PORTALŠtvrťročné štatistiky elektronických kanálov
Kanál | ČSOB API | ČSOB ELB | |
---|---|---|---|
3Q 2024 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
2Q 2024 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
1Q 2024 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
4Q 2023 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
3Q 2023 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
2Q 2023 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
1Q 2023 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
4Q 2022 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
3Q 2022 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
2Q 2022 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
1Q 2022 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
4Q 2021 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
3Q 2021 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
2Q 2021 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
1Q 2021 | Dostupnosť a Odozva | Dostupnosť | Odozva |
Telefonická konzultácia
Nechajte nám na seba kontakt a my vám zavoláme alebo kontaktujte Infolinku ČSOB Banky.
Zavoláme vám alebo zavolajte 02 5966 8844Osobná konzultácia
Naplánujte si stretnutie v jednej z vybraných pobočiek.
Prednostne vás obslúžime.
Telefonická konzultácia
Nechajte nám na seba kontakt a my vám zavoláme alebo kontaktujte Infolinku ČSOB Banky.
Zavolajte nám