Fitbit pay | ČSOB
Fitbit
Možnosť zaplatiť máte vždy k dispozícií, napr. aj pri športe.
Zaplatíte všade tam, kde majú k dispozícií možnosť platenia cez bezkontaktné platby, dokonca aj výber z bankomatu.
Jednoduché nastavenia a bezpečné platenie.
Bezpečnosť s Fitbit
Pri pridávaní karty nie sú skutočné údaje - čísla uložené ani v smart hodinkách ani v mobilnej aplikácii. Údaje o vašej karte nie sú poskytované prevádzkovateľovi služby ani obchodníkom pri platení. Pri platení sa používajú zaheslované údaje, ktoré nie je uložené vo vačom zariadení. Bezpečnosť platenia zabezpečuje štvormiestny PIN kód.
Postup digitalizácie karty v Fitbit
- Do mobilného telefónu si stiahnite a nainštalujte aplikáciu Fitbit.
- Prihláste sa do aplikácie Fitbit a pridajte kartu. V pravom hornom rohu kliknite na ikonu vášho účtu. Vyberte zariadenie, do ktorého chcete pridať kartu, a ťuknite na ikonu s názvom Wallet. Počas pridávania karty postupujte podľa inštrukcií v aplikácii.
- Nastavte si štvormiestny PIN kód pre platenie hodinkami, kliknite na tlačidlo "plus" v pravom hornom rohu obrazovky a zadajte údaje z vašej karty. Potvrďte, že súhlasíte s podmienkami používania služby.
- Na vaše mobilné zariadenie Vám bude doručený verifikačný kód, ktorý prepíšete do aplikácie.
- Odteraz môžete s hodinkami platiť na všetkých miestach označených logom bezkontaktných platieb.
Platenie s Fitbit
- Na hodinkách stlačte ľavé tlačidlo. Hodinky po aktivácii zavibrujú.
- Zadajte váš 4 miestny kód (len v prípade, ak je to vaša prvá platba za 24hodín).
- Priložte hodinky k platobnému terminálu.
- Zobrazí sa potvrdenie platby na displeji hodiniek.
Časté otázky
Ako si môžem zmeniť 4-miestny kód, ktorý som zadával pri spárovaní karty do hodiniek?
Prihláste sa do appky Fitbit, v ľavom hornom rohu, zvoľte typ zariadenia a prejdite do spodnej časti obrazovky. V časti „Device lock“ kliknite na šípku a nastavte si nový PIN kliknutím na „Change PIN“. Starý kód tak vymeníte za na nový a zároveň aj overíte.
Kde uvidím transakcie platieb, ktoré som urobil cez Fitbit?
Všetky transakcie nájdete v elektronických kanáloch ČSOB; ČSOB Smartbankingu/ Moja ČSOB alebo vo výpisoch účtu. V aplikácii Fitbit nájdete posledné tri transakcie.
Aké hodinky umožňujú bezkontaktné platenie?
Vybrané druhy hodinek značky Fitbit s NFC čipom. Všetky aktuálne podporujúce zariadenia nájdete aj na webovej stránke Fitbit.
Čo v prípade, že som zabudol bezpečnostný kód?
Všetky nastavenia vrátane zmeny alebo obnovy bezpečnostných kódov viete urobiť v elektronickej peňaženke Fitbit.
Čo v prípade straty hodiniek
V prípade ak došle k takejto situácii, doporučujeme ihneď odstrániť digitalizovanú kartu z elektronickej peňaženky pomocou aplikácie Fitbit.
Je nutné byť pripojený k telefónu pri platbe?
Nie. Pripojení na internet musíte byť iba v čase pri registrácií. Doporučujeme si však priebežne aktualizovať dáta, čo je možné iba ak ste online.
Bezpečnosť na prvom mieste.
Žijeme v digitálnej dobe, ktorá sa stále vyvíja a napreduje a aj preto by sme mali byť viac obozretnejší a opatrní. Toto pravidlo platí aj pre aplikácie tretích strán, kde si fyzickú platobnú kartu pridáte do zariadenia (mobil, hodinky, tablet) a zmení sa do virtuálnej podoby.
Platiť môžete bezkontaktne na POS termináloch, na internete alebo môžete vyberať hotovosť cez bezkontaktný bankomat.
Na čo si dať pozor?
- Správajte sa k svojmu zariadeniu, v ktorom máte aplikáciu tretích strán a virtuálnu kartu, ako k fyzickej platobnej karte. Nikomu neposkytujte celé číslo karty, exspiráciu a ani CVV kód, tieto údaje slúžia len pre vás ako držiteľa platobnej karty.
- Zabezpečte si svoje zariadenie biometriou (FaceID, TouchID), heslom alebo vzorom. Tento údaj je ako PIN k platobnej karte a máte ho vedieť len vy, nikomu ho neposkytujte.
Smishing – čo to je?
Ide o formu kybernetického útoku formou podvodnej SMS správy, odkazujúcu na falošnú webovú stránku, kde môže byť požadovaný doplatok za určitú službu. Po zadaní údajov o karte si stránka vyžiada potvrdzujúci kód. Po zadaní kódu dochádzka k tokenizovaniu platobnej karty v aplikácii tretej strany a vykonanie transakcie.
Pokiaľ ste dostali podobnú SMS a nie ste si vedomí, že by ste vykonávali pridávanie fyzickej platobnej karty do aplikácie tretích strán, kontaktujte naše Kontakné centrum na telefónnom čísle +421 2 5966 8230, ktoré je vám k dispozícii nonstop 24 hodín denne.
Ako sa brániť?
- inštalujte do zariadenia aplikácie len z dôveryhodných alebo odporúčaných zdrojov, ako sú Google Play a App Store,
- využívajte len bezpečnú Wi-Fi sieť alebo dátové pripojenie od svojho operátora,
- inštalujte aktualizácie systému zariadenia len od výrobcu zariadenia,
- verifikačný kód na pridanie platobnej karty do aplikácie nikam neposielajte a nezdieľajte, to isté platí aj pre údaje o platobnej karte, exspiráciu a CVV kód.