Elektronické bankovníctvo exOTP | ČSOB
Internet banking
Internet banking je k dispozícii v slovenskom, maďarskom ako aj anglickom jazyku.
Používanie Internet bankingu prináša množstvo výhod:
- realizácia domáceho a zahraničného platobného styku bez nutnosti návštevy pobočky
- jednoduchá identifikácia klienta prostredníctvom SMS kódu zasielaného na mobilný telefón klienta, pri zachovaní bezpečnostných štandardov
- pohodlné spravovanie preddefinovaných príjemcov pre časté alebo opakované platby
- možnosť nastavenia obľúbených a často používaných položiek tak, aby ste ich mali ako prvé poruke
- možnosť nastavenia služby notifikácie s okamžitou informáciou po každom použití platobnej karty alebo pohybe na účte, prípadne notifikácie o prihlásení sa do Internet bankingu
- online úpravy limitov platobných kariet s okamžitou platnosťou požadovanej zmeny
- blokovanie platobných kariet pre prípad straty alebo krádeže
- blokovanie prístupu do služieb EB
Mobil banking
Spravujte efektívne svoje financie prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Na čo slúži Mobil banking a pre koho je určený?
Umožňuje prístup k vybraným službám banky z mobilných telefónov s operačným systémom Android (verzia 5.0 a vyššie), iOS (verzia 8 a vyššie), Huawei.
Je dostupný bezplatne pre všetkých klientov fyzické osoby (nepodnikateľov), ktorí majú aktivovaný Internet banking.
Stiahnutie mobilnej aplikácie:
- Aplikáciu je možné jednoducho stiahnuť z oficiálnych obchodov Google Play (Android), App Store (Apple iOS) a AppGallery (mobilné zariadenia Huawei).
- Vyhľadajte aplikáciu s názvom OTP Banka. Názov spoločnosti, ktorá aplikáciu zverejnila, bude zobrazený pri aplikácii – Československá obchodná banka.
- Pre operačný systém Android sťahujte aplikáciu z Google play. Pre operačný systém Apple iOS sťahujte aplikáciu AppStore.
- Aplikáciu aktivujete pomocou prihlasovacích údajov do Internet bankingu – PID a heslo.
Aktivácia aplikácie:
- Po otvorení aplikácie klient zadá prihlasovacie údaje do Internet banking (PID a heslo).
- Zadanie kódu autentifikačného zariadenia (Grid karta, SMS kód alebo Token).
- Vytvorenie a potvrdenie vlastného PIN kódu, s ktorým sa klient bude prihlasovať do aplikácie.
- Po vytvorení PINu je klient automaticky prihlásený do aplikácie.
- Po odhlásení z aplikácie sa ďalšie razy prihlasuje už len zadaním vlastného PINu alebo odtlačkom prsta.
Autorizácia cez Mobil banking Mobil banking vám prináša novú funkcionalitu v elektronickom bankovníctve, prostredníctvom ktorej je možné sa prihlásiť do Internet bankingu oveľa jednoduchšie. Okrem toho aj akcie vyžadujúce potvrdenie druhým faktorom v Internet bankingu potvrdíte teraz priamo v mobilnej aplikácii. Už nemusíte prepisovať kódy z SMS alebo z tokenu. Stačí zadať PIN kód do Mobil bankingu. Aby ste túto funkcionalitu mohli využívať, je potrebné si ju najprv aktivovať priamo z dialógového okna, ktoré sa zobrazí po aktualizácii mobilnej aplikácie alebo neskôr z nastavení vo svojom Mobil bankingu. Takisto je potrebné nastaviť si v systémových nastaveniach mobilného zariadenia povolené zasielanie Push notifikácií a fungujúce dátové pripojenie. Táto funkcionalita je dostupná od verzie aplikácie 2.3 pre Android a 2.0 pre iOS.
Ako to celé funguje?
1. Po vykonaní akcie vyžadujúcej potvrdenie druhým faktorom (napr. prihlasovanie do svojho Internet bankingu, zadanie platby, trvalého príkazu, a iné) sa v internet bankingu zobrazí výzva na autorizáciu v mobilnej aplikácii.
2. Na displeji mobilného zariadenia s aktivovaným Mobil bankingom sa objaví push notifikácia oznamujúca čakajúcu autorizáciu.
3. Kliknutím na Push notifikáciu sa v aplikácii Mobil bankingu otvorí daná autorizácia. Autorizáciu je možné schváliť alebo zamietnuť prostredníctvom tlačidiel na obrazovke.
4. Po kliknutí na tlačidlo „Autorizovať“ je potrebné zadať 4-miestny PIN kód, ktorý je totožný s PINom do Mobil bankingu.
5. Autorizácia je následne spracovaná a daná akcia prebehne v Internet bankingu.
TIP: Autorizácie je možné zobraziť aj priamo z menu mobilnej aplikácie kliknutím na položku „Autorizácie“. Ak sa v mobilnej aplikácii nachádza nová čakajúca autorizácia, je na ikone autorizácií zobrazený červený krúžok s číslom indikujúcim počet čakajúcich autorizácii.
Často kladené otázky
Čo robiť, keď autorizácia do mobilnej aplikácie nie je doručená, prípadne sa nachádzam mimo pokrytia mobilného dátového signálu alebo sa vyskytne nečakaný technický problém?
V takomto prípade je možné vždy použiť pôvodné autorizačné zariadenie, SMS alebo token. Počas čakania na autorizáciu mobilnou aplikáciou je potrebné v Internet bankingu kliknúť na tlačidlo “Zrušiť”, následne vybrať možnosť SMS/Token a autorizáciu zopakovať.
Mám aplikáciu Mobil bankingu aktivovanú na viacerých mobilných zariadeniach. Môžem túto funkcionalitu využívať na ktoromkoľvek z nich?
Áno, priamo v Mobil bankingu v položke „Moje zariadenia“ je možné nastaviť, ktoré zariadenie sa používa pre doručovanie autorizačných Push notifikácií. Takéto zariadenie sa označuje ako „primárne“. Predvolené primárne zariadenie je to, na ktorom bol Mobil banking aktivovaný najneskôr.
Je táto funkcionalita dostupná pre všetkých klientov banky?
Autorizáciu mobilnou aplikáciou môžu využívať všetci klienti, ktorí majú zriadený Internet banking a aktivovaný Mobil banking. Avšak táto funkcionalita nie je dostupná pre klientov využívajúcich službu Internet Banking – Corporate (elektronické bankovníctvo pre firmy).