ČSOB podporuje firmy v online podnikaní

Koronavírus za uplynulé mesiace poriadne zamiešal karty vo svete podnikania. V dôsledku pandémie sa zo dňa na deň zatvárali predajne a mnohé výrobne. Boli sme svedkami toho, ako sa okamžite menil spôsob predaja a ako sa firmy museli vysporiadať s neľahkou situáciou na trhu. Veľmi často presúvali predaj z kamenných prevádzok do online prostredia. Aké poznatky si môžeme vziať z tohto obdobia a existuje spôsob, ako sa pripraviť na podobné nečakané situácie?

prečítané do 5 minút

1.10.2020

Veľké množstvo malých a stredných firiem čelilo otázke, ako vyviaznuť z tejto kritickej situácie skôr, než bude mať pre ich biznis likvidačný charakter. Nákup produktov a služieb cez internet nie je žiadnou novinkou a jeho obľúbenosť sme mohli pozorovať už dávno pred vypuknutím pandémie. Dokazujú to aj európske porovnania, podľa ktorých podiel ľudí nakupujúcich online sa na Slovensku za uplynulú dekádu zvýšil z 28 % v roku 2009 na 60 % v roku 2019.

Tento trend začal ešte rapídnejšie rásť s príchodom vírusu. A to nie len na strane nakupujúcich, ale rovnako aj na strane predajcov. Zmeny správania pri nakupovaní boli badateľné a s príchodom mimoriadnych opatrení, prešli ľudia plynule na nakupovanie cez internet. Nielen potraviny z regálov mizli obrovskou rýchlosťou, rovnako rýchlo sa totiž vykupovali aj sklady e-shopov.

Zatiaľ čo pre niektoré firmy znamenal predaj v online priestore dočasné riešenie kritickej situácie, pre iných bol impulzom pre úplný prechod do e-commerce. Netreba však zabúdať, že pre online predaj je rovnako dôležité vedieť sa odlíšiť a zviditeľniť.

Ako byť úspešným hráčom v online prostredí?

Legitímnou otázkou je, ako sa prebojovať na prvé priečky a dosahovať požadované predaje. Odpovedí je hneď niekoľko. Čo však platí pre všetkých, je to, že e-shop treba neustále optimalizovať, prispôsobovať potrebám zákazníka a sledovať správanie nakupujúcich. Takisto ako v kamennom obchode, aj na e-shope môže zákazník naraziť na prekážky, ktoré mu môžu brániť v plynulom a bezproblémovom nakupovaní.

ČSOB prichádza s riešeniami, ktoré podporia firmy v online podnikaní

Pre klientov banky ČSOB, ktorí sa rozhodli rozšíriť svoj biznis do online prostredia, je v ponuke viacero riešení pre pohodlné a najmä bezpečné online platby V ponuke si viete vybrať napríklad z POS terminálov, platobných brán alebo push platieb, ktoré vám správu digitálneho platobného styku podstatne uľahčia. Navyše, momentálne sa môžete zapojiť do súťaže pre podnikateľov, ak spĺňate podmienky súťaže.

Súťaž pre podnikateľov

ČSOB v spolupráci s platformou Learn2code, ktorá má dlhoročné skúsenosti so vzdelávaním v oblasti online marketingu a tvorby e-shopov, poskytne podnikateľom užitočné digitálne know-how. Prihláste svoju firmu cez registračný formulár a 20 vyžrebovaných výhercov získa užitočné online kurzy z oblasti digitálneho marketingu či tvorby e-shopu. Tí najlepší online marketingoví experti pre vás pripravia osobnú diagnostiku a následne vám odporučia digitálne kurzy, ktoré vás v online biznise posunú vpred. ČSOB sa rozhodla podporiť váš biznis aj v prípade, že medzi 20 výhercami nebudete. V spolupráci s Learn2code vám bude poskytnutá 25 % zľava na absolvovanie online kurzov podľa vlastného výberu. Účel súťaže popisuje vlastnými slovami Radovan Debnár, CEO a konateľ Learn2Code: Chceme sa individuálne pozrieť na situáciu každého podnikateľa a navrhnúť mu konkrétne kroky ako môže využiť online priestor vo svojom podnikaní. Pre úspešnú realizáciu ho prepojíme s overenými odborníkmi a navrhneme kurzy, ktoré mu rozšíria obzory v potrebných oblastiach.

Poctivým digitálnym marketingom k požadovaným výsledkom

Digitálny marketing netreba obzvlášť predstavovať. Je súčasťou každého biznisu v online prostredí a v značnej miere vplýva na predaje. V dnešnej dobe je nesmierne dôležite vedieť robiť digitálny marketing správnym spôsobom, k čomu vie dopomôcť vzdelávanie v tejto oblasti. Aj to je dôvodom, prečo sa sme v ČSOB rozhodli podať pomocnú ruku podnikateľom a sprostredkovali pre nich kurzy a riešenia šité na mieru. Dopĺňa na záver Mária Horváthová, riaditeľka Odboru komunikácie ČSOB.